marți, 12 iulie 2016

Sus pe acoperișul Parcului Național Retezat

M-am trezit sâmbătă dimineața în cabana Gențiana care se află, la 1670 m altitudine, în Parcul Național Retezat. Cu o seară înainte am urcat prin întuneric spre cabană dinspre satul Cârnic.

După 30 de minute parcurse prin pădure, printre pietre, mușchi, râulețe, la primele semne de oboseală, mi-a apărut un gând: ce a fost în capul meu? Nu a întârziat nici replica lui Iulian, ghidul: „Să fi știu că e așa de greu, nu aș fi mers”. Un zâmbet s-a schițat pe fața mea și a celor cu care am urcat (am fost per total 27).

Eram obosită, simțeam rucsacul greu în spate și căutam capătul pădurii, poate zăresc un colț de-al cabanei. În liniștea apăsată a parcului eram câțiva, cu lumina pe cap și îmi auzeam doar inima bătând. M-am oprit să îmi trag sufletul. Pietrele lunecoase și întunericul m-au solicitat de-a binelea. Noroc de bețele de traking pe care le-am luat de la Iulian cu gândul las să fie :) De fapt, au prins bine pe tot parcursul turei.

Se lăsase întunericul de-a binelea. Printre arborii înalți din pădure, mai mulți licurici cu rucsacurile în spate mișcau în liniște prin pădure. Eram deja cu frontalele pe cap, atenți sub picioare, iar încordarea mușchilor era maximă. Aerul fierbinte ne ieșea pe nări. Nimeni nu a îndrăznit să spargă tăcerea.

Noapte bună dintre crestele munților, din cabana Gențiana.
................................................................

Traseul pe care l-am făcut împreună cu ghizii de la mountainguide-sibiu.ro în munții Retezat a fost:

1 zi - Cabana Gențiana (1620 m) - Valea Pietrele - Curmătura Bucuriei (2206 m),  Vârful Peleaga (2509 m ) - Șaua Pelegii-
Vârful Păpușa (2508 m) - Valea Rea - Cabana Gențiana.

2 zi - Cabana Gențiana ( 1620 m) - Cabana Pietrele (1480 m) - Cascada Lolaia ( 1050 m) - Cârnic.

Well, în comparație cu traseul pe care l-am făcut vara trecută în Călimani, traseul mi s-a părut mai dificil. Recunosc că nu am avut o pregătire fizică cum mi-am planificat, însă am făcut față traseului. Cu popasuri în locurile frumoase din parc, am avut puteri și un mare entuziasm să urc cel mai înalt vârf din munții Retezat. Când am urcat pe vârf, a venit peste noi un pic ploaia și am fost nevoiți să coborâm atent pe lespezile de piatră. O parte din grup s-a adăpostit în dosul muntelui, altă parte a urcat vârful Păpușa.

Când m-am întors acasă am fost întrebată de ce am ales să urc pe munte. Poate a fost un moment de rezistență, de depășire a propriilor limite, a liniștii departe de casă, un moment de respiro sau mi-am încărcat bateriile. Știu doar că am luat o bucată din munte cu mine și îl voi avea mereu în sufletul meu.

Vă las cu câteva fotografii din tură și revin pe blog despre ce mâncare trebuie să ai cu tine în munte și ce am avut în rucsacul meu în această tură.